MIDDAG

Som vanligt så kan jag inte sova på kvällen shise, trots att jag var uppe tidigt imorse? Kvällen var riktigt bra iaf, eller iaf den delen jag bidrog med det vill säga maten haha. Lagade rostad baguett med parmesan och vitlöks creme, soltorkade tomater och basilika toppat med sambal och vitlöksmatinerade scampi (haha det lär mycket proffsigare än vad det var). Till varmrätt blev det oxfile, potatisgratäng och bacon inlindad sparris. Slutligen till efterätt blev det marängsviss och jag gjorde egna maränger, det är så jävla gott och super enkelt att göra så tänkte dela med mig av receptet:



Ingredienser:

2 äggvitor
1 1/2 strösocker

Gör såhär:
Sätt ugnen på 125 C. Vispa äggvitorna i en bunke, ca 3 min på låg hastighet. Därefter på hög hastighet, och tillsätt sockret efter hand. Vispa tills massan blir blank och formar toppar. Klicka ut marängsmeten på bakplåtspapper och grädda nederst i ugnen 30 min. Sänk sedan värmen till 100 C och grädda ytterligare 30 min.



Godnatt!!
Trackback
RSS 2.0