LOVE.

Jag sitter med mina armar hårt omslingat runt hans vältränade överkropp, vinden blåser i håret och solen bränner lätt på axlarna. Vi parkerar mopeden utanför en restaurang som ligger vid havet. När vi kommer in möts vi av en glad servitör som utbrister: "Its a wonderful day". Jag kollar ut över vågorna i havet och den klarblåa himlen där man knappt skymtar ett moln. Jag kan inte annat än att hålla med, det är en underbar dag. Vi beställer in våran lunch, fried rice. Det har blivit lite av en klassiker här, det går snabbt, det är billigt, nyttigt och gott, perfekt som lunch med andra ord. När vi ätit klart och betalat notan så går vi ner på stranden. Sanden bränns lite under fötterna så man får halvspringa ner till vattnet. Han är redan i och badar. Jag simmar ut till honom, in i hans famn och han bär ut mig till lite djupare vatten där vi ställer oss på en stor sten. Jag sätter armarna runt hans nacke och kysser hans mjuka läppar. Han kollar på mig och ler, sådär fint och oskuldsfullt som bara han kan göra. Jag ler tillbaka. Jag ler för att jag är så lycklig varje sekund, minut, timme, dag, vecka, månad och år som jag är med honom. Jag ler för att jag är så glad över att han vill vara med just mig. Jag är så barnsligt kär i den här killen och att vara här och få spendera min tid med honom exakt hela tiden är så underbart, jag vill aldrig åka hem!

REDBULLLLL

Tjuu! Allt bra med er? Här är det toppen som vanligt! Igår hyrde vi moppar igen och tänkte att vi skulle åka till vattenfallet som bara är några kilometer bort. Sagt och gjort, när vi väl kom dit så gick vi först ner as långt och när vi kom fram var det bara en bäck typ.. Så det var bara att gå upp hela vägen igen = inte kul. Vi åkte vidare till ett annat vattenfall längre upp och där vare hur många trappor som helst att gå upp för istället. Sjukt jobbigt och inte heller värt det direkt menmen. Vi tänkte att vi skulle ta lite bilder i vattenfallet och så iaf och när jag ska ta på älskling så känner jag helt plötsligt en feeeet smärta i armen, kollar ner och ser att det sitter nått där typ vitt/svart. Eftersom att det bara gör ondare för varje sekund som går fick jag ju sån jäkla panik och bara drog bort det. Så hann ju inte se vad det var så min första tanke var typ: jaha bra nu har man blivit biten av en giftspindel eller nått liknande och kommer att dö inom en timme. För det gjorde verkligen sjukt ont i armen. Men sen när vi kom upp så frågade vi 2 personer som jobbade där och båda sa att det var ett bi stick (allt gick ju så fort så hann ju inte se vad det var, så det var ju säkert taggen jag drog ut) och att det var ofarligt. Det var iaf svullet 2 timmar runt om där jag blev stucken och gjorde ont lika länge men sen släppte det. Idag kliar det dock som in i helvete.. Har aldrig blivit stucken av någon äcklig insekt förrut så nu har man blivit det också då. Efter vår lilla djungel tripp åkte vi bort till den andra staden Chaweng (vi bor i Lamai) och kollade runt lite samt åt på pizza hut. På  eftermiddagen var vi och tränade (kan typ inte sätta mig idag, sjuk träningsvärk i röven) och på kvällen var vi på beach party och det var as nice! Idag vaknade jag 1 hehe så ligger vid poolen och chillar. Älskling är lite bakis så han ligger fortfarande och sover! Ne nu ska jag bada :))

16.37

Heej! Ligger vid poolen och bloggar nu igen, det är fett nice när dem har WiFi överallt! Igårkväll var vi och åt på en jätte nice mexikansk/spansk restaurang. Dem hade spansk live musik (mamma, du hade älskat det!). Jag åt enchiladas som var jätte gott! Efter middagen gick vi bort dit alla barer är för det var thai boxning. Eftersom att det är Thailands national sport måste man ju ha sett det någon gång när man är här, så det var kul.
Idag har vi hyrt moppe. Det är verkligen det bästa sättet att ta sig runt här i Thailand om man vill åka till egna ställen osv. Först åkte vi bort till en annan strand där vi låg i någon timme och sola, bada och snorklade. Sen åkte vi runt lite och sen åt vi lunch på ett as coolt ställe som hade utsikt över hela havet, myys. Efter lunchen gick vi ner och la oss på några klippor och sedan åkte vi vidare till en annan strand och nu är vi tillbaka vid poolen. Älskling ska gå och träna nu och jag tänkte först gå ner och springa på stranden men att ligga och lata sig känns faktiskt lite mer lockande så tror jag skippar träningen hehe ;) Har dessutom läst klart en shoppaholics bekännelser och köpte filmen igår så tror jag ska gå upp och lägga mig och kolla på den.
På tal om någonting annat, egentligen hade vi tänkt att åka till Koh phangang efter det här men igår fick vi reda på att full moon party (där det är 6000- 14000 som deltar) är den 7 mars så när vi gick in för att kolla hotell är typ allt fullbokat förrutom alla sunkiga hotell plus att man måste bo typ 5 nätter minst när den där festen är. Hur som helst, vi vill ju såklart gå på det så istället för att bo där ska vi vara kvar på Koh Samui till den 9 mars. För här ifrån kan man köpa biljetter och åka båt till full moon party, så det ska vi göra :) Gissa om jag är taggad? :D Sen efter Koh Samui ska vi iaf åka till Koh Tao. Ne nu ska jag gå och köpa nått gott och ha till min film :) Tjuu!

KOH SAMUI

Hej på er! Ligger vid poolen och tänkte mobil blogga lite :) Nu befinner vi oss på Koh Samui men ska sammanfatta vad vi gjort sen sist jag skrev. Näst sista dagen på Krabi skulle vi parta lite på kvällen. Så vi var på hotell rummet först, as taggade sen runt halv 1 tog vi en tuk tuk till luna bar, som tydligen skulle vara det bästa stället som hade öppet till 3 (samma ställe som vi var på när vi firade nyår när jag var i Thailand sist). Vilket fall, när vi kom dit var det helt dött, inte en kotte, om man bortser från några thai som spelade biljard och dem som jobbade där. Så det sög! Vi hittade iaf världens sötaste kattunge. Det var så jäkla synd om den för den var blind och jätte rädd av all musik och visste inte var den skulle ta vägen :(( Sen skulle vi gå till baren för att köpa mjölk till den men det fanns inte :( Vi la iaf en filt över en pall så den kunde krypa in där bakom och gömma sig. Åhh var fett ledsen när vi lämnade den :(( Vi satte oss iaf och drack varsin brezeer och sen åkte vi hem till hotellet och sov! Dagen efter var vi lite sega så vi låg vid poolen och läste sen blev det självklart ett besök på donken! På kvällen var vi ute och åt på en mysig restaurang som låg uppe på en terass och sen gick vi hem och sov eftersom igår skulle vi upp halv 6 på morgonen! Så igår då så trodde jag att det var ett skämt när klockan ringde halv 6. Fy sjutton vad trött jag var men det var bara att stiga upp eftersom mini bussen skulle hämta oss kl 6! Kvart över kom den och vi åkte typ 20 minuter till en buss station där vår buss till hamnen skulle gå kl 7. Han som satt där och kollade biljetterna ba: "Jaa resan kommer ta 3 timmar och det finns ingen toalett på bussen så passa på att kissa nu". Alltså min första tanke var "panik". Jag är verkligen en person som kissar ofta och att inte ha tillgång till en toa på 3 timmar är inte nice! Men vilket fall så gick det bra.. Blev typ lite kissnödig när det var 15 min kvar så det var lugnt! Men seriöst, vad hade man gjort om man verkligen blev as kissnödig efter typ en timme? Hemsk tanke! Efter bussresan åkte vi båt i lite över en timme och sen minibuss till hotellet. Sammanlag tog det 7 timmar att åka! Så när vi kom fram till hotellet var vi både hungriga, törstiga och hade ont i huvudet. Så vi gick och åt lunch på en sport pub typ och fan vad gott det var med en is kall cola och fried rice då kan jag säga er! Efter lunchen gick vi och sov en stund på hotellet för vi var som sagt rätt trötta efter den långa resan. Hotellet iaf är sjukt bra!! Mycket bättre än vad vi trodde och bästa läget! Ligger precis mitt i centrum och några minuters promenad till stranden. Sen en stor pool. Efter vi sovit ett tag gick vi runt och kollade sen gick älskling och tränade och jag shoppade :) Hittade 2 klänningar, ett armband, ett par örhängen :) På kvällen var vi ute och åt på ett as bra ställe åt en as god grekisk sallad! Sen var vi ute och pratade lite dock var det inte så jätte bra drag här heller, känns som att alla turister har åkt hem? Haha men vi hade as kul ända! Nu ska vi väl gå och äta lunch om ett tag sen får vi se vad som händer! Puss

BILDBOMB

Hej!! Dalig uppdatering de senaste dagarna kanns det som, sa nu kommer lite bilder fran den senaste veckan. De forsta ar fran Koh Lanta. Kommer inte ihag exakt vilken dag som bilderna ar ifran men det ar iaf de sista dagarna samt bilder fran Krabi:

Alskling redo for stranden, haha :))

Vart alskade lunch stalle, saknar den maten fett med mycket redan!!

Min pojkvan och sanny.. hehe kul va kenneth:))

Vindstilla.. var typ aldrig nagra folk vid den har poolen, vilket var jakligt skont

Nice pizza va :))

Fast vi at pa mr pizza istallet, gott! Fast en aning for tunna, var nastan som knackebrod haha

Nagon kvall pa stranden

Strawberry margarita, yummi

Var mat!!

Gottit

Alskaling ringer hem. Den har kvallen borjade det regna sa jakla mycket!! Sen blixtrade det och blixten slog ner kanske 500 meter ifran oss ute i vattnet, scary. Vi satt iaf inne sen och da kom det varldens sotaste hund (gar aldrig nara djuren har, klappar osv medtanke pa sjukdomar osv) han la sig iaf nedanfor vara ben och skyddade sig fran regnet. Sen nar vi borjade ga tillbaka till hotellet gick han bakom oss hela vagen i sporegnet (tog kanske ca 8 min att ga) sen nar vi skulle in stod han dar helt dyngsur och kollade ledset pa oss. Jag borjade seriost grata for han var sa sot och det var sa synd om honom!

Den har dagen hyrde vi moppar, har ar uppe pa en restaurang vid wiewpoint

Alskling med en kall chang :))

Har satt vi och vantade pa mini bussen som tog oss till hamnen och sedan bat vidare till Krabi

Vart nuvarande hotell pa Krabi

Pa terassen nedanfor var balkong (ja vi bor uppe i bergen typ haha)

Min finis forsta dagen i Krabi

Och sa lite traning, vi ligger inte helt pa latsidan har inte, idag smimmade jag faktiskt 1000 meter i poolen ocksa hehe

Alskling spelade lite luft fjol innan vi drog ut haha

Pa natt stalle forsta kvallen, varfor forlorar jag alltid pa biljard? Livet ar orattvist!

Alskling vid en av poolerna har (finns 4 st) andra dagen

En sliten Sandra :P man blir typ as bakis har.. ar det inte meningen att man inte ska bli bakis utomlands? :P Antar att det ar for att man gar runt och svettas sa sjukt mkt hela tiden och forlorar massa vatska, sa innan en utekvall far man typ halla i sig 5 liter vatten, bra det ska jag borja med

Igar tog vi en longtailbat och akte till poda beach, valdigt fint och vi gick ivag en bit sa vi lag ensama dar nastan! Rolig grej: passade pa att sola toppless (ar dock inte det pa bilden!) nar vi anda lag typ ensama och sjalvklart brande jag tuttarna haha. I vanliga fall brukar man ju har brun kropp och vita tuttar, nu har jag brun kropp och roda tuttar, det ser forjvaligt ut kan jag saga er!

Vi hittade en liten kompis pa stranden :))

Min snygging pa beachen

Magnum classic is the shit (las: ar den enda goda glassen har)

Frukostbuffe!! Idag har vi varit pa utflykt..

Forst besokte vi emerald pool, as coolt! Som ni ser sa ar det liksom som en pool mitt ute i djungeln

Vid en flod brevid

Jag alskar dig sa mycket!! Massa karlek

Efter emerald pool akte vi vidare till en varm kalla och ja den var varm kan jag saga er! 35 till 40 grader skulle det tydlgen vara men kandes som 100 grader, gjorde fan ont att ga ner haha, men coolt som fan!

Min snygging :))

Sotnos!

Arets storsta padda!!

Klockan ar snart 8 har och jag har suttit vid datorn sen 4 typ!! (helsike vad tiden rinner ivag) Vi kopte internet for 24 timmar.. Naval har inte bara bloggat utan vi har bokat hotell ocksa till var nasta destination som blir Koh Samui :)) Vi hittade ett helt okej hotell, typ exakt var budget med frukost buffet, stor pool och precis i smeten sa det ska bli nice! Vi har 2 natter kvar har i Krabi nu. Alskling ar borta pa gymmet och antar att han ar klar snart sa da ska vi val duscha och gora oss i ordning. Vet inte om vi kanske ska till luna bar ikvall eller vad vi nu ska hitta pa. Igar var vi pa en bar inte sa langt fran vart hotell dar dem hade as nice live musik! Hoppas allt ar bra med er dar hemma annars, saknar er massor!! Puss och kram :))

KRABI BABY

Heej! Allt bra med er? Har ar allt kanon som vanligt :) Igar hyrde vi som sagt moppar, motte upp Sannys chef och hans familj sa akte vi runt lite pa on. Jatte mysig dag! Pa kvallen at vi middag pa vart stammis stalle vid stranden (vi at dar varje dag pa koh lanta) och sen akte vi in till stan en svang. Idag begav vi oss vidare mot krabi och ao nang. Vi bokade hotell pa agoda som vanligt och ater igen har vi fatt varsta lyxrummet till valdigt lagt pris.. I like! Vi kom hit pa dagen och da gick vi runt och kollade lite samt at lunch sen gick vi och tranade! Och nu har vi precis atit middag. Ska snart ga till affaren och kopa lite brezeers sen chila pa hotellrummet ett tag och sen blir det val att dra till nagon bar :) Pa tal om hotellrummet, vart hotell ligger uppe i en backe och sen bor vi hogst upp samt att man far ga mer trappor sen nar man kommer ut fran hissen, hur som helst ar det arets utsikt, ska lagga upp bild nagon dag och visa er, det ar nice :) Tjjuudelu!

LITE SNABBT:

Sitter och vantar pa alskling pa ett stalle dar vi ska hyra moppar idag! Han ar pa hotellet och hamtar vara pass, jag orkade inte ga tillbaka haha. Alltsa det ar sjukt varmt idag, svetten bara rinner!! (hehe fraacht). I forrgar akte vi iaf in till staden eller vad man ska saga, det lilla centrumet. Gick runt och kollade och jag kopte ett armband och en troja. Sen at vi pizza pa en mysig restaurang dar. Igar lag jag och pressade lite hehe. Alltsa vi har kanappt legat och pressat nagonting har, man solar lite (las: 1 minut) efter man badat sen ar det for varmt.. Skonare att ligga i skuggan. Men igar lag jag verkligen och solade for kom pa att man maste ju vara lite brun nar man kommer hem haha sa fick lite farg igar iaf! Efter det motte vi upp Sannys chef som ocksa ar har pa lanta. Vi gick hem till deras hus och drack nagra ol, jag brezzer. Sen pa kvallen var vi ute och at pa stranden. Nu kom alskling tillbaka sa nu ska vi aka ivag och ata frukost nagonstans. Puss!

VALENTINE

Heej pa er! Tankte sumera de senaste dagarna sen vi kom hit med lite bilder och text :)

Den har bilden ar fran Patong men glomde att beratta en rolig grej som hande nar vi var dar. Jag och alskling satt och at middag sa kommer det fram en dov kille till vart bord och lagger fram en lapp och massa sma mobil smycken, hangen pa bordet och pa lappen star det typ sahar:

Hello! Im deaf and I have made this things. Pleas buy one for 100 bath.

Sa fanns det ett med ett hjarta dar det stod love you pa sa alskling kopte ett till mig. Sen nar han gett honom pengar och det sa vare typ sahar:
Sanny: Thank you! (till killen)
Jag: Alskling, han ar ju dov, varfor sager du tack? :P
Sanny: Aha ar han det fattade inte jag
Jag: Men det stod ju pa lappen?
Sanny: Aha jag trodde han hette deaf

HAHAH sa javla kul alltsa.

Vart nuvarande hotellrum, sa nice!

Alskling vid poolen pa kvallen samma dag som vi kom till Lanta

Vi hittade en liten bil som salde cocktails

Min finis, blir sa jakla lagt vatten pa kvallen, man kan typ ga ut hur langt som helst

Efter middagen gick vi och at varsin glass, jag tog banana splitt, sa gott! For er som inte varit i Thailand sa kan jag saga att bananerna har ar sa sjukt mycket godare an hemma i Svergie

Tjockiis

Sotnosen ater glass

Sen hittade vi en katt som drack upp Buddhas vatten haha :P

Nar vi kom hit i forrgar och igar sa at vi lunch pa ett jattebra stalle precis vid havet. Saaaaaaaa god thaimat (fan vad sugen jag blev nu) alltsa deras kyckling med cashewnotter ar oslagbar, latt godaste jag atit! Sen ar det fett billigt dar ocksa, bara 120 bath for det! Bilden over ar alsklings mat som ar utan gronsaker saklart hehe :)

Efter lunchen igar sa hyrde vi en kanot i 3 timmar och padlade ivag till andra sidan av stranden till nagra klippor

Vi fick med snorkel ocksa sa vi stannade till och badade och snorklade, myys

Glad tjej i vattnet

Min snygga pojkvan

Sen nar vi kom tillbaka sa drack jag en banana shake och alskling at glass. Sen gick vi upp till hotell rummet, duschade osv sen gav vi varandra presenter eftersom att det var alla hjartans dag. Jag fick dem har sjukt snygga shortsen och ett fin halsband. Alskar virkat, det ar sa fint! (sanny tycker det ar tantigt:OO asch han har ingen smak!) Har kopt ett par andra virkade shorts har nere ocksa sen en klanning som ni kanske sett. Alskling fick iaf ett linne av mig, en tval dar det stod love pa (haha ofta man ger nagon en tval liksom aja) sen fick han marabou, glad kille da kan jag saga er!

Skulle ta en dagens oufit, sen upptackte man att alskling star och kissar dar bakom :)

Varldens snyggaste kille

Och jag :P

Pa kvallen sa anordnade hotellet valentines dinner med 4 ratters och livemusik. Sa vi satt dar och hade det jatte trevligt. Forst fick man en kycklingsallad sen champinion soppa. Huvudratten fick man valja mellan lax och bakad potatis eller kott och bakad potatis. Jag tog kott och alskling lax. Sen till efteratt var det vattenmelon och ananas.

Jag fick en ros nar jag kom dit :)

Finis :)

Alskling bestallde redbull vodka. Forsta gangen fick han in en vanlig drink sen andra gangen han bestallde fick han in ett glas med is, ett med vodka och en redbull haha

Sen vare bara och blanda sjalv :D

Sa snygggggg

Sen bestallde vi en stor drink som var kvallen erbjudande

Vart bord hehe

Sen skulle vi se vem som var bast att spela full pa bild. Har ar jag

VR

Sanny

Efter vi atit och druckit begav vi oss vidare ner pa beachen. Finns massa barer langt hela stranden, som phi phi fast lugnare

Vi satte oss dar det var fire show och sen borjade vi prata med 2 Thai killar som jobbade dar

Ena killen var grym pa fire show

Sen lite random sa akte vi med dem till en nattklubb. Jag och Sanny satt bakom pa varsin moppe och det tog bara nagra minuter sen var vi framme. Han sa till oss innan att det var bade Thai och turister dar men nar vi kom in blev vi typ utstirrade for det var verkligen bara Thai personer dar. Vi fick betala intrade 350 bath var men sne hade dem kopt med sig room in sa vi fick dricka gratis room och cola. Det funkar ju men sen borjade dem blanda med soda vatten och grejer. Fyyy spyr nar jag tanker pa det nu.. Idag mar man som man fortjanar

Jag precis nar vi kom in

Jag och alskling

Jag och dem 2 thai killarna vi akte dit med

Aaaalskling

Lite folk, mest i var alder

Jag fick en ros till

Men sen gav vi den till ena killen som sen ville ge den till en tjej som han gillade. Men han vagade inte sa jag fick ga fram och ge den till henne. Hon blev jatte generad men glad

Folk maste ju undrat var det var for snygga turister som kom in dar :)

Alskling sparar

Dem ar typ seriosa men alskling ar hur oserios som helt haha

Ja det var var alla hjartans dag, verkligen lyckat! Hade fett kul! Idag har vi verkligen bara segat, ar fett bakis! Vi missade tom frukost buffen for vi var sa trotta. Skulle egentligen atit lunch pa det goda stallet men sne var vi sa sugna pa natt fett sa vi gick till hotell restaurangen och at pommes och hamburgare. Betsallde cola ocksa men angrade mig ganska snabbt da jag fick flashbacks fran roomen och colan igar haha. Ikvall blire lugnt, ga ut och ata sen typ kolla film, vi har en fet tv pa hotellrummet :D Hoppas allt ar bra med er dar hemma och att ni ocksa hade en bra valentines day! Puss och kram!

KOH LANTA

Heej pa er! Hoppas att allt ar bra dar hemma. Har ar allt toppen som vanligt! Iforrgar blev det som sagt party vi forade pa hotell rummet till 12 sen drog vi ut pa bargatan, var man an gar ar det typ tjejer som star och dansar vid stripp stanger pa barerna haha. Sen drog vi till ett lite speciellt stalle om man sager sa. Changen kostade 900 bath och da vare inte ens en stor flaska.. hehe. Sjukt rolig kvall iaf! Igar vet jag inte vad vi gjorde, at donken, var pa stranden en stund, at middag och kollade pa film typ. Vi orkade inte parta da vi skulle upp kl halv 7 imorse.

Idag blev vi hamtade klockan 7 med mini buss tog farja till phi phi och sen farja dar ifran till Lanta. Sa har befinner vi oss nu. Vi gjorde arets kap med hotellet. 1600 kr for 4 natter (bokade via agoda och egentligen hade det kostat 700 kr natten) och da ingar frukost ocksa. Det ar sa sjuukt lyxigt hotell. Riktigt fracht alltsa :D Imorgon ar det ju valentines day vi funderar pa om vi ska aka pa nagon dagstur och snorkla ar pa ett internetcafe nu som anordnar resor och sant ocksa sa far se hur det blir. Sen pa kvallen tanke vi forsoka hitta nagon lite finare restaurang och ga och ata pa. Puss och kram pa er!!

BILDER FRAN DE SENASTE DAGARNA

Chillar pa baten vi akte ut med har om dagen

Baby redo att snorkla

Ja vad ska jag skriva har da? :)

Jag snorklar

Snyggo

Myys pa stranden

Jaag

Varsta hunken jag haffade pa beachen :)

Nar vi var ute i forrgar, friiiiiiii baaaaar :D

Vi snackade med nagra svenska killar sa borjade vi prata om ping pong show och ena killen trodde vi pratade om Phi Phi Island sa nar vi fragade om det var dyrt han ba: jaa men sjukt mycket dyrare pa andra stallen, till och med vattnet var dyrt vi ba aha okej haha, aja lite svart att forklara det roliga men situationen da var rolig iaf haha

Tammy och Sanny

Ngonstans har borjade det spara lite..

Pussss

Igar blev det en riktig chilldag. Pa morgonen at vi donken, sen gick vi och la oss pa stranden efter ett tag sa blev vi sugna pa donken igen sa jag gick ivag och kopte. Jag ville ha donken till middag ocksa men alskling bangade (dock at vi det till frukost idag haha).Sen pa kvallen gick vi och kopte 2 dvd filmer plus scrubs och hade filmkvall (man maste ju utnyttja tvn och dvdn pa rummet).

Idag akte vi till vattenlandet som ligger precis vid Phukets flygplats

Den har var saaaaa laskig, man akte 2 st i en san dar badring rakt ner sen for man upp pa den dar vaggen och nar man satt 2 kom man sa jukt hogt nuddade nastan kanten dar uppe, innan trodde jag att man kanske kom upp till halften (det gjorde man om man akte sjalv det var inte lika laskigt) sa nar vi akte upp dar trodde jag att vi skulle flyga over, fan vad vi skrek aalltsa men kul som fan vare

Min finis

En del av vattenlandet

Baby

Vattenlandet

Baby i den laskiga fast han kom inte sa hogt sjalv (sager det igen fatta att vi typ akte hogst upp haha)

Alskling aker

Min fina pojke

Vattenlandet

Det enda jobbiga ar att ga upp och ner for dessa trappor, men man far motion iaf :)

Jag aker

Sen softade vi i poolbaren och drack varsin drink, jag mojito saklart (det ar min favvo drink!!)

Baby maitai (ar fett trott pa den plus att den alltid smakat konstigt nar jag bestallt den har i Thailand..)

Nar vi kom tillbaka at vi pa subway och nu har jag suttit har i typ 2 timmar och laddat upp bilder och bloggat hehe.. (tur att det ar gratis). Ikvall blir det party pa den enorma bargatan, klockan ar over 8 har sa nu ska jag ga och fixa mig! Puss och kram!

PATONG BEACH!!!!!!

Tjuu! Idag tog vi vart pick och pack och drog vidare till Patong! Intryck hittills: nice som fan! Vi bor pa ett hotell som bara kostar 1000 bath natten, vilket ar valdigt billigt da det anda ar bade mini bar, ac etc plus gratis att anvanda datorerna vid receptionen. Bade jag och alskling har varit sa obeskrivligt sugna pa donken i ja sen bangkok typ sa idag efter vi legat pa stranden en stund sa gick vi och svullade i oss varsin dubble cheese meny och satan vad gott det var!!! :D Nar vi var pa stranden sa blev vi uppgraggade av nagra biljett saljare fran grabbarna grus sa ikvall blire partyy! Vi kopte biljetter som kostade 700 bath st och da fick man gratis intrade plus dricka hur mycket man vill mellan 10-12 yeey, ar taggad som fan! Vi har inte alls partat mycket under tiden vi varit har sa det ska bli as kul. Imorgon eller overmorgon ska vi aka till ett vattenland som ligger har i Phuket, whii! Hoppas allt ar bra med er dar hemma :) Puss och kram!

BILDER FRAN IGAR

Han som jobbade pa baten hade en undervattenskamera som han tog massa bilder med sa har ar lite bilder som jag sparade ner fran hans kamera fran gardagens trip:

HÄRLIG DAG!

Vill bara börja med att säga: det är så kul när ni kommenterar, credd till er som gör det, mycket roligare att skriva då!! :) Svarar alltid på kommentarerna också så ni vet, bara att klicka tillbaka på det inlägget som ni kommenterade på, lätt som en plätt!

Idag har vi haft världens underbaraste, skönaste och bästa dag! Vi har varit och fiskat! Vi blev upphämtade här på hotellet vid halv 9 och kom tillbaka strax efter 5 så det blev en riktig heldag! Dock blev det inte så mycket fisk men det gjorde inget för min del. Dem hade drag efter båten så fick vi lappar med siffror och den som fick en 1a fick dra första gången det nappade, 2a sen osv. Vi fick 2 och 7 på våra lappar. Dock vare bara en fisk så det var bara den första personen som hade turen att dra upp en fisk. Sen stannade båten och vi fick meta. Då vare några som fick fisk men inte vi. Men som sagt jag brydde mig inte för det roliga är att jag hade köpt en "non fishing" biljett som var 900 bath billigare för jag ville inte ens fiska, följde liksom med för att hålla älskling sällskap och sola och bada och så såklart :) Aja thai människorna har sällan koll på läget haha. Efter vi metat åkte vi till en jätte mysig ö och snorklade och åt lunch. Vi hade köpt med några brezeers också som vi satt och drack vid båtkanten i solen, såå härligt :D sen när vi snorklade fick vi bananer och då kom det hur mycket fiskar som helst som åt fran den man höll i handen, as coolt! Som sagt, helt underbar dag! När vi kom tillbaka åt vi middag på Håkans bar. Håkan var tyvärr inte där (han va det igår när vi gick förbi) kände mig riktigt besviken faktiskt..... Hehe ;) Hoppas ni har det bra hemma i kylan! Puss

BILDER FRAN PHUKET PLUS GARDAGEN

Forsta kvallen i Phuket, baby pa restaurangen

Forratt

Baby i poolen

Baby drack god drink i poolbaren :D

Jag fick dricka cola for jag var sjuk :)

Myys

Och dar var halva poolen nere i drinken

Fran hotellrummet

Pommes vid poolen, saa gottitt

Den andra poolen (finns 3 sammanlagt)

Jag skulle harma en kille (las: Sanny) som gick runt och spande sig vid poolen

Lik va? Hehe

Min jordnotssas jag at till lunch med kyckling och ris. Sitter och ater och tycker det ar as gott, da utbrister alskling: men gud det dar ser ju ut som min diarre jag hade igar. Man ba ahh tack for informationen haha.

Igar hade vi en jatte trevlig kvall. Efter vi legat och solat och sa hela dagen skulle vi ga runt och kolla lite var vi skulle ata sen och vet ni vad vi hitta? En butik med svenskt losgodis MUUUUUMS det var sa gott!! MEN DYRT! 400 bath for 400 gr det ar alltsa typ 100 kr for knappt ett halvkilo, men det vare vart! Sen pa kvallen gick vi och at pa harrys och satan vad gott det var. At oxfile, potatisgratang, bea, vitlokssmor och grejer! Dock blir jag matt pa typ ingenting nu eftersom att jag precis varit sjuk och inte kunde ata sa mycket.. sa at inte ens upp halften (aven fast jag ville) forsokte verkligen trycka i mig haha. Sjukt gott vare iaf! Alskling at lovbiff, gissa om han var lycklig. Efter restaurangen drog vi och spelade biljard pa bargatan och drack lite, as nice! (dock forlorade jag biljarden menmen jag var glad anda :))

Jag och min snygging

Brunis

Min goda fordrink pa Harrys

Min annu godare mat!!

Alltsa skojjar inte nar jag sager att det har ar det sotaste djuret jag traffat! En mini-elefant, ahh sa gossig

Vi kopte mini bananer som vi fick mata henne med

Hon var sa himla duktig och sot och kunde gora massa trick

Nar vi skulle ta kort sa sa han att hon skulle halla om, och da gjorde hon det med snabeln (shit vad det kittlades bara haha) och sen pussade hos oss flera ganger, alltsa det var verkligen som en riktig stor puss blev liksom smack ljud och allt, ahhhhhhh sa sot

SUNNY

Heej pa er! Det ryktas om att det ar riktigt kallt i Sverige? Vad trakigt.. hehe. Har ar det typ FOR varmt, ne men det ar skont 33 grader idag horde jag nagon saga sa ska inte gnalla direkt :) Har iaf blivit frisk nu, eller har liiiiite hosta men det overlever jag! Igar lag vi vid poolen, drack drinkar i poolbaren, badade, solade, spelade zatyz, at lunch osv. Pa kvallen var vi och at pa restaurangen har pa hotellet, vi ar lite lata haha ne men det ar sa sjukt god mat dar faktiskt. Idag har vi legat pa stranden och vid poolen sen gick vi bort till andra sidan av Karon beach for att leta hotell. And guess what, imorgon forflyttar vi oss till golden sand inn vilket ar samma hotell som vi bodde pa sist jag var i Thailand, sa blir ett kart aterseende. Ikvall ska vi val ga och ata nagonstans sen tankte vi ga en vanda pa en bargata som finns bakom vart hotell och ta nagon drink eller natt. Jag blev lite sugen pa att spela biljard sa ska val spoa mr i det ocksa :) Juste holl nastan pa att glomma, vi hyrde ju jetski idag ocksa, galet kul fast laskigt ocksa. Aja nu kommer mitt internet ta slut snart sa maste avsluta har.

Obs, min laddare till mobilen har gatt sonder sa har ingen mobil for tillfallet sa ni vet! Ni far ringa till Sannys eller maila mig pa: [email protected] om det ar natt! Puss

LITE MER BILDER FRAN RESAN

Jag i skybaren pa vart hotell i bangkok

Alskling vid poolen pa Coral Island

God drink

Jag och min finis

Chang pa stranden, tankte pa dig da pappa :)

Alskling i luften

Jag landade lite klumpigt :P hehe

Efter typ 20 forsok lyckades vi ta en hoppbild

Gamla ibiza bar

Redbull vodka buket haha

Puss

Long beach

Jag och min prins

I forrgar Lamnade vi Phi Phi och akte till Phuket. Var sjuk nastan hela tiden vi var pa phi phi, vilket var sjukt trakigt!! Det ar 5 dagen som jag ar sjuk nu, alltsa tror inte ni fattar hur mycket det suger anus balle att vara sjuk nar man har semester och grejer. Iforrgar tex sa somnade jag kl 9, vaknade halv 10 pa morgonen igar. Sen sov jag 2 timmar pa dagen och sen gick jag och la mig typ 9 pa kvallen igen och jag ar fortfarande lika trott, har ingen ork till natt! Har haft jatte hog feber ocksa, skit jobbigt. Om inte jag blir frisk snart far jag seriost damp. Alskling rakade boka varsta lyxhotellet ocksa haha. Det ar sa java nice med bar i poolen och grejer. Aja man kan ju iaf saga att jag verkligen utnyttjar vart valdigt exklusiva hotellrum iaf. Sjukt skona sangar och en fet tv. Behovs ju nar man ligger inne pa hotell rummet 24,7. Aja nu fovantar jag mig att ni ska bomba med kommentarer om hur synd det ar om mig.. :) Puss pa er!

(Oj rakade trycka pa nagon installning sa allt blev stort, aja)