KOH SAMUI

Hej på er! Ligger vid poolen och tänkte mobil blogga lite :) Nu befinner vi oss på Koh Samui men ska sammanfatta vad vi gjort sen sist jag skrev. Näst sista dagen på Krabi skulle vi parta lite på kvällen. Så vi var på hotell rummet först, as taggade sen runt halv 1 tog vi en tuk tuk till luna bar, som tydligen skulle vara det bästa stället som hade öppet till 3 (samma ställe som vi var på när vi firade nyår när jag var i Thailand sist). Vilket fall, när vi kom dit var det helt dött, inte en kotte, om man bortser från några thai som spelade biljard och dem som jobbade där. Så det sög! Vi hittade iaf världens sötaste kattunge. Det var så jäkla synd om den för den var blind och jätte rädd av all musik och visste inte var den skulle ta vägen :(( Sen skulle vi gå till baren för att köpa mjölk till den men det fanns inte :( Vi la iaf en filt över en pall så den kunde krypa in där bakom och gömma sig. Åhh var fett ledsen när vi lämnade den :(( Vi satte oss iaf och drack varsin brezeer och sen åkte vi hem till hotellet och sov! Dagen efter var vi lite sega så vi låg vid poolen och läste sen blev det självklart ett besök på donken! På kvällen var vi ute och åt på en mysig restaurang som låg uppe på en terass och sen gick vi hem och sov eftersom igår skulle vi upp halv 6 på morgonen! Så igår då så trodde jag att det var ett skämt när klockan ringde halv 6. Fy sjutton vad trött jag var men det var bara att stiga upp eftersom mini bussen skulle hämta oss kl 6! Kvart över kom den och vi åkte typ 20 minuter till en buss station där vår buss till hamnen skulle gå kl 7. Han som satt där och kollade biljetterna ba: "Jaa resan kommer ta 3 timmar och det finns ingen toalett på bussen så passa på att kissa nu". Alltså min första tanke var "panik". Jag är verkligen en person som kissar ofta och att inte ha tillgång till en toa på 3 timmar är inte nice! Men vilket fall så gick det bra.. Blev typ lite kissnödig när det var 15 min kvar så det var lugnt! Men seriöst, vad hade man gjort om man verkligen blev as kissnödig efter typ en timme? Hemsk tanke! Efter bussresan åkte vi båt i lite över en timme och sen minibuss till hotellet. Sammanlag tog det 7 timmar att åka! Så när vi kom fram till hotellet var vi både hungriga, törstiga och hade ont i huvudet. Så vi gick och åt lunch på en sport pub typ och fan vad gott det var med en is kall cola och fried rice då kan jag säga er! Efter lunchen gick vi och sov en stund på hotellet för vi var som sagt rätt trötta efter den långa resan. Hotellet iaf är sjukt bra!! Mycket bättre än vad vi trodde och bästa läget! Ligger precis mitt i centrum och några minuters promenad till stranden. Sen en stor pool. Efter vi sovit ett tag gick vi runt och kollade sen gick älskling och tränade och jag shoppade :) Hittade 2 klänningar, ett armband, ett par örhängen :) På kvällen var vi ute och åt på ett as bra ställe åt en as god grekisk sallad! Sen var vi ute och pratade lite dock var det inte så jätte bra drag här heller, känns som att alla turister har åkt hem? Haha men vi hade as kul ända! Nu ska vi väl gå och äta lunch om ett tag sen får vi se vad som händer! Puss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej hjärtat! Saknar dig och längtar så mycket efter dig. Allt är bra här hemma, det är inte så kallt längre tack och lov:) härliga bilder som ni tagit:) jag och Kenneth har bokat thai för nästa vinter. Var rädda om er pussar från pappa.

2012-02-25 @ 21:23:33
Postat av: Sandra

Hej pappa <3 Saknar dig jätte mycket också<3 Åh vad skönt, får hoppas att det bara blir varmare och varmare då sen kan det vara vår när vi kommer hem :D Åhh har ni?? Fan vad kul!!!!! Vi ska vara här i typ 13 dagar till så kan skriva en liten guide till er sen var ni ska åka, bra restauranger osv :)) Älskar dig!! Puss

2012-02-26 @ 09:48:56
URL: http://snarres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0