18.03



Vet ni, har verkligen ingen blogglust men samtidigt vill jag bara skriva av mig, hur nu det går ihop? Har ingenting att blogga om för mitt liv är så jävla tråkigt för tillfället. Eller egentligen är det inte tråkigt, det är bra. Jag har en familj, vänner, pojkvän. Jag har personer runt omkring mig som bryr sig om mig. Jag har kläder. Jag är frisk. Jag har en underbar resa att se fram emot. Jag har en säng att sova i varje natt och jag behöver aldrig gå och lägga mig hungrig. Men ändå så tänker jag: vad jobbigt allt är. Jag har inget jobb = inga pengar (även fast jag har världens snällaste pojkvän som betalar allt till mig). Jag väger några kilo för mycket (även fast jag själv väljer hur mycket jag vill äta) och jag känner mig bara allmänt nere. Problemet: man är aldrig nöjd. Nu gnäller jag om hur jobbigt det är att inte ha nått jobb, när jag väl får ett jobb kommer jag säkerligen gnälla om hur jobbigt det är att jobba. Ibland när jag ser mig själv ur det här perspektivet får jag så dåligt samvete. För att jag inte är tacksam för det jag har och för att jag gnäller på småsaker hela tiden. Ta svälten i afrika som exempel, stackars mig som gnäller om att jag väger för mycket medans folket där nere skulle göra vad som helst för att få äta sig mätta. Det jag ville säga med det här inlägget var iaf att man ska ta vara på det man har och inte ta saker förgivet! Och jag ska pussa extra mycket på min baby ikväll för han är världens snällaste. Han har verkligen ett hjärta av guld, sånna människor finns det inte många av! Även fast jag har turen att känna väldigt många :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

braaa inlägg!! jag känner verkligen också sådär. vill banta men har ingen ork att bry mig, vill bara vara ledig men jag ska vara glad över att jag ens har ett jobb etc.. haha. vi är för bortskämda! puss

2011-08-21 @ 20:44:20
URL: http://bringmedown.blogg.se/
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Fin bild!

2011-08-24 @ 17:37:37
URL: http://mmiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0