HALLOUMI-RÄKOR FÖRRÄTT OCH LAMFÄRSBIFFAR





2 portioner

Ingredienser:
Halloumi
Scampi (räkor)
Tomat
Sallad
Vitlök
Sambal

Görsåhär:
Skala räkorna (det är godast med scampi men vanliga räkor fungerar också) och lägg dem i en påse med sambal och vitlök. Låt dem ligga där i ca 10 minuter. Sen är det bara att steka halloumin och räkorna och sen lite sallad så äre klart ;D Skitgott och as lätt plus att jag har kommit på det själv, credd till mig måste jag säga alltså.



4 port

Ingredienser:
Biffarna:
600 g lammfärs
2 dl mjölk
1 ägg
1 riven gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl smulad fetaost
salt & vitpeppar

Tzatikin:
Turkisk yoghurt
Vitlök
Gurka
Salt

Gör såhär:
Blanda allt och forma till biffar. Stek dem i olja på medelvärme tills de är ordentligt genomstekta.
Tzatiken är det bara att riva gurkan och blanda alla ingredienser. Sen hade jag bara en fetaost sallad och pommes till. Muuuums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0