ÅRSLISTA 2012

 
Jag måste bara börja detta inlägg med att säga att under det här året så har mitt liv förändrats otroligt mycket. Förrutom att jag har varit på en långresa, förlovat mig, flyttat hemifrån och skaffat en bebis (paddan haha) så har jag även kommit in på en utbildning som känns sådär helrätt, jag har fått löneförhöjning på jam jam TVÅ gånger och jag har helt enkelt.. blivit vuxen.
 

 Gjorde du något detta året som du aldrig gjort förut?
- Nu blir det lite upprepning från i början MEN till och börja med reste jag bort i 2 månader med älskling, hade varit i Thailand innan men aldrig varit borta så länge från Sverige. Jag och älskling förlovade oss, jag flyttade hemifrån och köpte en kanin. Sa även upp kontakten med en "vän" som jag känt i 6 år och så vann jag 500 kronor på en trisslott (cool_tjej_91).
 
Den här bilden är från Koh Tao innan vi åkte iväg till stranden där älskling friade till mig.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
- Hade typ inga? Inte vad jag kan minnas iaf.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Det känns som att jag alltid har ont någonstans, om det inte är i ryggen så är det i magen eller så har jag ont i huvudet eller i armen haha ja ni fattar.. Men har inte haft ngra större problem om man säger så.

Vilka datum från 2010 kommer du alltid att minnas?
- 20/1 (när jag och älskling åkte till Thailand), 11/3 (när jag och älskling förlovade oss), 13/6 (när jag åkte upp till stadsfesten i kramfors), 4/7 (när jag va på kryssning med mamma, fredrik, amanda och morfar), 12/7 (när jag fick beskedet om att jag kom in på utbildningen), 14/7 (när jag hämtade paddisen), 28/7 (roligaste utekvällen på hela sommaren harem nights med Melissa och Sarah), 8/12 (Sannys födelsedag när vi hade våran spa dag).
 
Kommer ihåg hur glad jag blev när jag äntligen lyckades ta mig in på hemsidan och såg detta.

Bästa köpet?
- Biljetterna till vår resa betalade vi förra året så även om vi reste i år så skedde ju köpte förra året MEN vid närmare eftertanke, om detta skulle bokföras blir ju en förutbetald kostnad och måste periodiseras till detta år såååå då kan man ju säga att det var bästa köpet i år? Haha driver.. eller? Sjukt oklart faktiskt vi kan ju i allafall konstatera att jag är plugg-skadad. Men bästa köpet i år måste jag faktiskt säga var min iphone och paddan.
 
Liten nini när han precis kommit till oss.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Massor!! Vår underbara resa, blir fortfarande glad när jag tänker på den och när jag kollar ner på min fina förlovningsring :) När jag kom in på min utbildning och när jag klarade mina första tentor, så skön känsla. Sen att jag har så underbara människor i min omgivning gör mig alltid glad. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
- Gagnamstyle tar ju hem första pris men andra låtar som kommer påminna mig om detta år är bland annat hungry hearts, cloud breaker, turn up the music, där palmerna bor, scream, years, sweet nothing, calling, tacata, tröjan du hatar, dansa pausa, ja listan kan göras lång. 

Vad önskar du att du gjort mer?
- Just nu önskar jag att jag hade pluggat mer på externredovisningen än vad jag har gjort.. annars kan jag inte komma på nått haha.

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Kliat mig i rumpan nej men fan vet jag.
 
Vilka länder besökte du?
- Thailand.
 
Min andra halva på Krabi.
 
Hur tillbringade du julen?
- Är ju lite tidig med denna lista så julen har ju inte varit haha.. men vi ska iaf vara hemma hos Sannys föräldrar på julafton och hos mamma och Fredrik på juldagen.
 
Hatar du någon som du inte hatade i början av året?
- Jag hatar ingen men finns definitivt personer som jag "tycker mindre om".

Bästa boken du läste 2012?
- Nya perspektiv på organisation och ledarskap.. sajk. Ne men har ju bara läst torra pluggböcker så har inget bra svar på denna fråga eller läste några böcker i Thailand men minns inte vad dem hette.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
- Ja ni dagen började i tvättstugan för att dra en liten notera LITEN paralell här så bokade älskling tvättstugan till mig på min födelsedag medans jag bokade spa till oss på hans födelsedag men a, just sayin ;) Sen var jag i farsta centrum vill jag minnas och köpte nya jeans och på eftermiddagen kom farmor och pappa hit och fikade. 
 
Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
- Ja att morfar inte varit så sjuk sen hade jag ingen semester i somras (bortsett från några dagar i kramfors och några dagar på marholmen) så det hade ju varit soft att haft speciellt innan den intensiva höst som varit i skolan men annars så kan jag inte komma på något som skulle gjort året bättre   

Den bästa nya människan du träffade? beskriv personen kort.
- Sen jag började plugga har jag lärt känna massa underbara människor i min klass, självklart kommer man bättre överens med vissa än andra men majoriteten är väldigt gulliga och snälla så det är grymt (som Jennifer hade sagt hehe).
 
Jag och Angie på middagen efter första tentan.
 
Jag och sötaste frida som jag saknar massor!!
 
Amie, Malin och jag i skolan och externarbetet gick ju bra..
 
Jag och finaste Jennifer.
 
Det var mitt år och hoppas på att 2013 (och resten av året för den delen hehe) kommer bli lika bra! Peace.

Kommentarer
Postat av: Mammi :)

Sandra <3 Är så stolt över dig å allt du gjort i år <3 Du e såå duktig :) Älskar dig gumman!!!!!

2012-12-18 @ 19:27:59
Postat av: Amie

Åh, vad söt du är som låter mig får vara en del av ditt 2012! Du är bäst! <3

Svar: Det är klart, du har ju varit en del av det :D Puss <3
Sandra Olsson

2013-01-03 @ 10:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0