LETS DO THIS!

Innan jag började plugga hade jag typ all tid i världen, kunde träffa mina kompisar ofta, träna ofta, ligga och kolla på film när jag ville, baka bröd om jag kände för det osv. När man går i skolan, oavsett om det är högstadiet, gymnaiset, unversitetet eller högskola har man inte samma lediga tid för man har alltid något kapitel i en bok man ska läsa, några tal man ska räkna eller någon uppsats man ska skriva. När jag började plugga var jag självklart medveten om detta MEN något som jag inte var beredd på var att det faktiskt är så pass mycket som det är och detta gör att jag hela tiden måste prioritera bort saker som jag egentligen inte vill och en sak har varit träningen.
 
Det är lätt att man sitter hemma och plugga och tänker äch jag struntar i att träna måste ju få klart det här.. detta kan ju kännas bra just då MEN det är inte bra för mig i längden. Jag vet att min kropp mår bra av att träna, jag vet också att jag blir piggare och orkar mer när jag tränar och därför har jag nu bestämt mig för att ändra om mitt liv lite och det kallas PLANERA Sandra haha jag suger verkligen på det i vanliga fall men nu kör vi:
 
1. Jag ska börja äta regelbundna måltider. Frukost, lunch, mellanmål och middag. I vanliga fall är jag sjukt slarvig och ibland hoppar jag över båda frukost och lunchen, vilket INTE är bra! Detta bidrar ju också till att jag blir trött och inte kan koncentrera mig på samma sätt. 
2. Jag ska i början av varje vecka lägga upp ett mat och träningsschema. På så sätt behöver man bara handla en gång på vardagarna (detta spar man också pengar på) plus att man inte behöver känna stressen av att man inte vet vad man ska äta till middag varje dag, man äter det man bestämt punkt slut.
3. Träna minst 3 ggr i veckan.
Japp inga konstigheter egentligen och den här gången handlar det inte bara om att "åh jag vill ha en snygg kropp" jag gör detta för att jag ska må bättre och orka mer. Skolan är sjukt viktig för mig men som jag håller på nu och stressar sönder över allt blir bara dåligt. När jag lagt upp schema för varje vecka ser jag också hur jag ska lägga ner min tid på plugget, när jag ska jobba osv. Hoppas detta kommer funka iaf.
 
 
Dagens lunch blev detta. Köpte en hel grillad kyckling tog en tredjedel nu till lunchen, resten la jag i 2 matlådor, en tills ikväll till middag och en till lunch imorgon. Keso hade jag hemma samt fetaostkrämen från middagen i helgen sen en avokado till detta bara. Perfekt, nyttig och god lunch.Var även och köpte proteinpulver idag med jordgubb och vitchoklad. Kommer ta det efter träningen tsm med en banan och detta blir som mellanmål idag, ska iväg på ett pass vid 17,30 så blir perfekt att ta det direkt efter så får det bli en senare middag sen.
 
Som sagt, nu jäklar ska försöka hålla det här fram till jul nu (för då måste man få äta MASSA julmat, julgodis lussebullar och julmust hihi). Wish me luck :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0