ÅRSLISTA 2013

Då var det dags för min standard-årslista. Kommer såväl ihåg när jag skrev denna för året, jag var glad, för hade haft ett av de bästa åren i mitt liv. Dock hade jag en känsla av att detta år inte skulle bli lika bra och nej det blev det inte heller, inte på långa vägar. Visst har det funnits stunder under året som varit bra men det har ändå aldrig varit bra till hundra procent. Jag har känt mig så ledsen, vilsen, ensam under detta år. I våras och sommras var det som värst. Dock känns inte allt helt bra fortfarande men jag mår mycket bättre. Dock vill jag tillägga en sak och det är att trots att jag varit deprimerad osv så är jag ändå tacksam, för livet. För att jag inte har någon "allvarlig" sjukdom, för att jag har ett hem och kan äta mig mätt osv. Jag tänker på sånt ofta, att jag har det bra och jag är tacksam över det varje dag. Vilket fall så hoppas jag på att 2014 ska bli ett bättre år.
 
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag skaffade tandställning.
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga direkta nyårslöften förrutom att jag skulle träna och äta regelbundet tror jag? Så träningen har jag ju skött men att äta regelbundet har jag inte varit lika bra på haha.
 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min morfar.
 
5.Vilka länder besökte du?
Inget förrutom Sverige, det har nog aldrig hänt förutom när jag var liten? Har alltid varit utomlands en gång på år.
 
6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
En utlandsresa!
 
7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
8/5 när jag fick min tandställning, 5/8 när vi åkte till små dalarö gård (haha kul att det var 5 och och 8 båda datumen fast omvänt likzom), sen hade jag även en väldigt bra vecka ute på marholmen.
 
 
 
8. Största misstaget?
Att börja jobba på flash, det var efter det som helvetet bröt loss satt säga. 
 
9. Bästa köpet?
Min dator, fast det var från älsklings övertidstimmar, men det är ju tekniskt sett ett köp.

10. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och räkningar? Haha.
 
11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När vi flyttade till vår lägenhet här i sumpan. När jag fick min tandställning, normla tjej liksom men har velat ha det hela mitt liv och blev ännu gladare när jag inte behövde betala hela själv sen heller :D Sen blev jag även väldigt glad när jag och älskling bokade en resa till Egypten nästa år. När jag var på marholmen var jag också glad, det var så skönt att få komma bort. 
 
12. Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Jag vet inte om jag skulle benämna detta "riktigt ledsen" dock är jag trött på vissa människor. Känns som att vissa är där för en ena sekunden och sen helt plötsligt inte? Har verkligen insett att det är få i min omgivning som jag verkligen kan lita på och som jag vet var jag har. Sen finns det typ tusen andra grejer också men orkar inte bli för djup.

13. Vad önskar du att du gjort mer?
Hittat på saker, typ som restaurangbesök, resor osv men det är svårt när man inte har så mycket pengar och försöker spara.
 
14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis kanske haha.
 
15. Hur tillbringade du julen?
Först en sväng hos pappa och sen hemma hos Sannys föräldrar.
 
 
16. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Hade fekke.
 

17. Favoritprogram under året?
How i met your mother och 90210.
 
18. Bästa boken du läste i år?
Sophie Kinsellas shopaholic böcker.
 
19. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det kan man säga.
 
20. Den bästa nya människan du träffade? 
Malin.
 
 
21. Vad var din största framgång 2013? 
Måste nog säga träningen. Efter sommaren bestämde jag mig för att satsa på att styrketräna och har kört på regelbundet med det fram tills julen nu. Har blivit starkare, vilket var mitt mål. Nu efter nyår ska dock allt fett bort så då äre slut på att frossa i mat och godsaker och börja knapra sallad istället, egypten 2014 here i come! En annan "framgång" är även att jag fixat allt i skolan hitills.

22. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Jubel, tsunami, heatwawe, clarity, under the sun, hey brother, the fox, en liten kyss, lagom, du ska adrig runka bulle (med herren jesus krist) etc finns hur många som helst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0