VIT CHOKLADTRYFFEL MED LIME

Tror det här är tredje året eller nått som jag gör dessa till jul. Alltså dem är sååååååå goda. Om man gillar vit choklad och lime alltså. Dock har jag aldrig lyckats få dem runda utan dem har bara smält ihop efter ett tag typ haha (apic fail liksom) men nu har dem hållt sig runda och fina. Men tror det beror på att jag lät smeten stå nästan 2 dygn innan jag rullade ihop dem. Här kommer receptet iaf:
 
 
Ingredienser:
200 g vit cholad (jag tog marabous vit choklad med vanilj)
1 dl vispgrädde
Rivet skal av 2 lime
Florsocker (att rulla dem i)
 
Gör såhär:
Koka upp grädden i en kastrull. Ta av den från plattan och bryt sedan ner chokladen och rör tills det är helt smält. Tillsätt sedan de rivna limeskalet. 
 
 
Låt sedan stå kallt minst ett dygn och forma sedan till bollar och rulla i florsocker.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0