ATT PLUGGA PÅ DISTANS

Godmorgon! Ligger i sängen och kollar runt lite på internet, har dock hämtat min bok så tänkte läsa nått kapitel i den efter att jag skrivit detta inlägg. Känner att jag måste skriva av mig lite.

Jag vet inte hur jag ska göra idag, vi har en övning i skolan kl 13.15 men den spelas in så man kan kolla på den hemma på datorn sen, därför känns det lite onödigt att åka dit? Men samtidigt känns det "bra" att åka till skolan bara för att jag inte har varit där på ett tag om ni förstår vad jag menar.

När man jobbar heltid har man ju en 40 timmars vecka och på "vanliga jobb" arbetar man ju 8 timmar per dag. Jag pluggar ju på heltid så jag har ju också 40 timmars veckor bara det att jag kan ju lägga upp det precis hur jag vill och eftersom att jag pluggar på distans så känns det väldigt slappt på något sätt.. Förstå mig rätt, det är tusen gånger jobbigare att plugga än att jobba men just den här känslan av att vara hemma hela tiden gör att det inte känns lika jobbigt som att behöva gå till ett jobb varje dag eller behöva vara i skolan från 8 till 4.

Så även fast jag går en tuff utbildning så känns det som att jag har det väldigt lyxigt jämfört med vissa andra, kan sitta i soffan och kolla föreläsningar, kan åka och träna när jag vill och behöver inte tänka på att göra matlåda och sånt eftersom att jag alltid är hemma :)

Vilket fall det jag vill komma fram till är att jag skulle vilja ha ett nytt extra jobb, typ någon gång i veckan och varannan helg, det skulle jag nog hinna med. Som sagt nog för att det är grymt skönt som jag har det nu, att bara kunna fokusera 100% på studierna men känns ändå som att jag vill göra nått mer än att bara sitta hemma och plugga hela tiden. Oj nu har jag typ skrivit en bok och på tal om bok så ska jag läsa lite nu, i sängen hehehe, säger ju att jag har det lyxigt! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0