HELT OK

 

Igår på gymmet gjorde jag en body composition analyzer, kul att se faktiskt. Tänkte göra ett om 2 månader eller nått igen så kan man se om träningen ger resultat eller inte :-)

Sen det här kvittot man fick, weight, fat %, BMI osv vet väl alla vad det är men några delar är lite klurigare så kollade upp vad dessa betydde:

TBW - visar hur mycket vatten man har i kroppen som tjej ska man ligga mellan 50-60%

BMR - hur mycket kalorier man behöver/förbränner en dag utan fysisk ansträngning.

 

Metabolic age - ett mått på den ålder man har kroppsligt, så därför är det ju bra att ha så lågt som möjligt, jag hade ändå 3 år mindre än min egentliga ålder så det är väl ok, älskling hade dock 12, det bästa man kan ha, hehe.

 

Visceral fat rating - det fett som omger organen i buken, ju högre nivå desto större risk för högt blodtryck etc. 1-12 visar en hälsosam nivå och jag hade ju 1 så det var ju bra :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0