JÄVLA SKIT DAG

 
Det är inte så lätt att blogga och göra roliga inlägg när man inte mår bra och det är inte lätt att ta tag i saker överhuvudtaget så därför bloggningen går lite upp och ner nu, så ni vet. Vilket fall så tänkte jag inte skriva något fake-inlägg att allt är bra osv när det inte ens är de, idag har varit en rikitig jävla skitdag och klockan är bara 2...
 
Redan när jag vaknade mådde jag inte så bra, kände mig nedstämd osv men bestämde mig ändå för att försöka söka något nytt jobb, kollade runt och hittade inte mycket bestämde mig då för att dra till sumpan och gå förbi lagan, skulle ändå kännas lite bättre att jobba där eftersom jag jobbat där tidigare och känner alla där. Så drog dit och a blev väl på lite bättre humör när jag var där för alla är så glada, ska börja jobba lite helgpass där  framöver förhoppningsvis men Ratan skulle ringa mig iaf. Tanken var sen att jag skulle dra och träna för hade min täningsbag med mig men fick med mig gratis lunch och kanske inte jättefrächt att ha det liggandes i gymskåpet så tänkte att jag drar hem och äter sen tränar.
 
Hoppar på bussen och ser att min mat har åkt ut i hela påsen, kul liv liksom men aja. Sitter och smsar sen lägger jag ner mobilen i fickan. Vet inte vad jag gjorde sen typ satt och filosoferade i min egna värld kom iaf fram till hallonbergen, gick av och precis när jag nästan är vid porten så känner jag i mina fickor och ba: VAFAN MIN MOBIL???? Sliter upp allt i väskan och ba helvete den är borta, får PANIK för det här kan ju fan inte bara hända just nu. Bussen åkte nyss förbi så började springa mot nästa station men inte en chans att jag hann ifatt den liksom, försöker springa någon genväg men det blev bara ännu mer fel så börja springa mot hallonbergen centrum för att hinna innan bussen åker iväg kommer upp och precis då åker den iväg, så står typ mitt framför på andra sidan vägen och vevar med armarna för att den ska stanna men nope, då satte jag mig ner och började storgråta (haha måste sett så jävla kul ut men vafan) men efter 10 sek kommer jag på att det inte hjälper så springer till spärren.Fick hjälp av en tjej där och ringer till min mobil och mot all förmodan är det en kille som pratar engelska som svarar och är nere vid tunnelbanan och kommer upp med min mobil, jag var i chock typ för det händer ju bara inte att man får tillbaka sin tappade iphone så typ halvbölar och kramar om honom men allt gick så fort och sen drog han ju bara, hade velat gett någon hittelön men nu har jag ju inte ens nr, adress eller någonting. Men ärlighet varar alltid längst och dessutom tror jag på karma så han kommer få ut något bra av det ändå.
 
Nu ska jag äta min mat jag fick och kolla på how i met your mother, kände att jag behövde "skriva av mig" först. Sen tänkte jag dra och träna i eftermiddag istället, måste ta det lugnt nu ett tag känner jag. Hoppas ni haft en bättre dag än mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0