VITCHOKLAD MUFFINS

 

Ingredienser:
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
150 g smör
100 g vit choklad

Gör såhär:
Sätt på ugnen på 175 grader.
Blanda ägg och socker poröst och smält smöret. Blanda ihop mjöl, bakpulver salt och vaniljsocker i en separat bunke. Blanda sedan ner smöret med ägg och sockerblandningen och varva sedan mjölken med mjölblandningen så det blir en jämn smet. Häll slutligen ner hackad vit choklad. Häll upp till hälften i muffinsformar (som helst ska stå i en muffins plåt) och ställ sedan in i ugnen i ca 15 min.

Hittade receptet på internet någonstans har inte kvar sidan dock. Det skulle egentligen blivit cupcakes men som ni ser på den första bilden blev min frosting helt fail så det fick bli muffins istället, men det var gott det med :D
Men nästa gång jag gör dessa kommer jag nog prova att ha 100 g mjölkchoklad i också, yummie.

 

 


Kommentarer
Postat av: mammi :)

Åhh vad fina, har du fryst in så man får smaka??? PUSS

Svar: Haha ne gjorde bara 6 st! Men tänkte baka en laddning till idag så då kanske jag fryser in lite :-)
Sandra Olsson

2013-06-28 @ 12:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0