IF IT DOESN'T CHALLENGE YOU IT DOESN'T CHANGE YOU

 
 
 
Idag när jag var på gymmet så körde jag ett styrkepass (rygg & biceps) efter ett sånt pass är man rätt död i kroppen så jag brukar inte orka köra kondition efteråt men jag ville ändå köra någonting så bestämde mig iaf för att köra 15 min på crosstrainern (bättre än ingenting liksom). Sagt och gjort och när jag var klar så stod jag typ dubbelvikt och försökte hämta andan, svetten rann och jag såg förmodligen ut som en tomat i ansiktet. Och var vill jag komma med detta? Jo, samtidigt som mig var det en tjej bredvid som också ställde sig på crosstrainern och komiskt nog gick hon av samtidigt också. Skillnaden var bara att när hon gick av var hon inte ens andfådd, hon såg inte det minsta trött ut och hon var defentivt inte svettig och dessutom kollade hon snett på mig (bitch).
 
Vilket fall det jag vill komma till är, vad är det ens för mening att gå till gymmet om man inte vill ta ut sig? För kom igen, det funkar inte att chilla runt och "mys träna" vill man ha resultat och förändras så måste man anstränga sig, och nej det är fan inte roligt alla gånger jag vet inte hur många gånger jag sprungit på bandet (eller nu när jag springer ute) och ba: "nej orkar inte mer nu stannar jag" men vet ni vad, varje gång jag känner så, så tänker jag: If it doesn't challenge you it doesn't change you. Vilket är så jävla sant och då pressar jag mig själv lite extra för att orka springa klart den sista biten för jag vet att om jag gör det så kommer jag orka springa ännu längre nästa gång! Så nästa gång ni tränar och tänker "ge upp" så tänk på det där uttrycket då, det hjälper, jag lovar :-) Sen när man är klar och vet att man sprang den där sista biten man "egentligen inte orkade" istället för att stanna så känner man sig duktig också!
 
Nu ska jag fortsätta och fixa här hemma, har tvättat och städat paddans bur så nu måste jag damsuga och städa upp resten, måste hinna plugga också.. det är alltid prio sist typ haha men är såå skoltrött just nu vill bara ha sommarlov. Juste har tänkt ihop en efterätt i mitt huvud (normal tjej?) som jag ska prova att göra idag också, om det det blir bra lägger jag upp recept sen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0