NEW IN

Godkväll på er! Majgod vilken dag jag haft haha. Det har dragit igång en ny kampanj på flash den här veckan, köp 3 plagg betala för 2. Så som ni förstår drar det till sig lite extra folk men det är ju bara kul dock finns det ett jävligt stort problem haha och det är att det är hur krångligt som helst att göra retur.

Att göra en retur i vanliga fall är också jobbigt för man måste fylla i massa papper och grejer men göra en retur på det här åhh as invecklat? För tänk er såhär: om man köper 3 plagg låt säga för 100, 200 och 300 kr, då får man ju det för 100 gratis och man betalar 500 kronor totalt. Kommer då kunden tillbaka och inte längre vill ha de plaggen som kostade 200 och 300 kronor då kan man ju inte ge tillbaka 500 kr för då blir ju de sista gratis och då kan man ju göra så hela tiden och få gratis kläder. Så istället får man returnera hela kvittot, dra av den summan som var "gratis" och ge tillbaka de pengarna som blir kvar i det här fallet 400 kr. Okej det låter inte så jobbigt nu kanske för tog det "lättaste exemplet". Och det är betydligt jobbigare att stå och räkna ut det här i kassan när det är kö och folk är stressade och man måste verkligen tänka ut allt själv också för den där kassan är typ från stenåldern.

Vilket fall idag jobbade jag själv första gången och ja vad tror ni händer: först kommer det en tjej och ska göra en retur på ett helt 3 för 2 köp, direkt efter kommer en till och hon har köpt på det här erbjudandet då och vill lämna tillbaka ett av plaggen och efter det kommer det en tjej som också köpt 3 för 2 och vill byta storlek på ett plagg och byta en kjol mot ett par byxor och eftersom att hon skulle ha ett nytt plagg var jag då tvungen att göra ett nytt kvitto för det osv. Och dem här personerna kommer liksom direkt efter varandra (såklart) så det tar lång tid, blir kö för folk ville handla också, streeeeeeessss på den, inte kul kan jag säga er haha. Men ringde Linda som fick hjälpa mig lite över tele för blev lite mycket där, men annars gick det bra haha.

Har precis tryckt i mig en kebabtallrik och tänkte försöka plugga lite, kommer ju gå bra, hjärna är helt borta efter den här dagen men får försöka. Juste eftersom att jag jobbade mitt första riktiga pass idag så fick jag min rabatt också heeeeeello så köpte ett par byxor och 2 tröjor:


Kommentarer
Postat av: Tessan

Kul med nytt jobb :D Måste komma och handla hos dig!! Ses på måndag :D PUSS 😘

Svar: jaa verkligen :D det gör vi fina <3
Sandra Olsson

2013-05-16 @ 22:25:09
Postat av: Pappa

Jag tyckte så synd om dig gumman när jag satt där i butiken och problemen hopade sig för sig! Jag är jävligt imponerad av vad lugnt och metodiskt du löste saker och ting. En annan skulle ju fan få panik😀

Svar: haha jag hade ju typ panik :P söt du e :)
Sandra Olsson

2013-05-17 @ 00:24:11
Postat av: Pappa

Jag tyckte så synd om dig gumman när jag satt där i butiken och problemen hopade sig för dig! Jag är jävligt imponerad av vad lugnt och metodiskt du löste saker och ting. En annan skulle ju fan få panik😀

2013-05-17 @ 00:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0