VÄRLDENS GODASTE KLADDKAKA

 
Kladdkakan:
100 g smör
2 ägg
3 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
Smält smöret. Blanda ägg och socker först och rör sedan ner resterande ingredienser. Sätt in i ugnen på 150 grader i 35 min. När den är klar kan du börja med fudgen.
 
Maraboufudge:
2 dl vispgrädde
1 dl socker
1 dl sirap
100 g marabou mjölkchoklad
100 g smör
 
Gör såhär:
Blanda ihop allt utom smöret i en kastrull och låt koka tills det tjocknat (ca 15 min) ta då av kastrullen och rör ner smöret till en jämn fudge. Häll sedan över den på kladdkakan och låt stelna i kylen.
 
Alltså tror inte ni förstår hur gott det här är haha, sjukt! (om man gillar kladdkaka alltså) Receptet på kladdkakan fick jag av Marita för ett tag sen, den heter egentligen sega choklad rutor men lägger man den i en vanlig form blir den som en kladdkaka och fudgen hittade jag på någon blogg för länge sen, men då bytte jag ut mörk choklad mot marabou :D så gör detta nu, ni kommer inte bli besvikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0