JUL-LISTA

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan (usch inget!!)
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Mjuka paket
 - Hårda paket
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
På dagen ska jag och älskling över till pappa på typ jul-lunch. Efter det ska vi hem till Sannys föräldrar och vara där hela kvällen, ska bli väldigt mysigt :-) Dagen efter ska vi nog över till Fredrik och mamma eller om dem kommer hit.

Vad önskar du dig i julklapp?
Helst av allt önskar jag att alla kunde vara snälla och ta hand om varandra, att folk skulle sluta begå våldsbrott och sluta plåga oskyldiga djur. Jag önskar även att alla kunde få äta sig mätta och ha en säng att sova i, att ingen människa skulle behöva lida och att man kunde bota alla hemska sjukdomar. Men det blir lite svårt eller?
Så det som jag önskar mig (som är lite mer realistiskt) är för det första nya täcken, dem vi har nu är så sjukt slitna och kalla. Skulle även behöva lite diverse saker till köket bla en wokpanna, en (eller flera) stekpanna den vi har nu är helt kaos. Nya champagneglas, rosa cocktailglas och fler ittala vin glas, älskar de märket, åh vill bara ha alla deras grejer :-) Skulle inte heller tacka nej till nya träningskläder och löparskor eller a nya kläder över huvudtaget skulle inte vara fel. Ett par uggs skulle jag också vilja ha. Sen har jag sett världens finaste och bästa bur som jag skulle vilja köpa till paddan.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
När de åker på semester med husvagnen.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Jadå :-)

Har du firat jul utomlands någongång?
Ja julen 2009 firade jag i Thailand.

Vilket jullåt är den bästa?
Älskar Justin Biebers jullåtar!

Vilken julfilm är den bästa?
Tomten är far till alla barn så bra haha :-)

Har du varit Lucia någongång?
Nej.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
När vi var i Thailand. Inte för att det var speciellt "juligt" men det var en underbar julafton iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0