VÄSTERBOTTENCRUSTADER

 
 
Har tänkt länge på att jag ska lägga upp recept på detta så här kommer det. En perfekt förätt/ tilltugg att ha när man har bjudit över lite folk likzom. Jag brukar köpa paketet med dem små crustaderna men det går lika bra att köpa de stora.
 
Ingredienser:
1 ägg
1 dl creme fraiche
Riven västerbotten ost
Rödlök
Salt
Peppar
 
Gör såhär:
Sött på ugnen på 200 grader. Lägg upp alla crustader på en plåt och fyll med lite mindre än hälften med västerbotten ost. Vispa ihop creme fraichen och ägg och krydda med lite salt och peppar. Häll sedan på äggblandningen och ställ sedan in i ugnen i ca 10 min. När dem har svalnat så kan du ta på en klick creme fraich och hackad rödlök.
 
Receptet hittade jag här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0