NU ÄR DET SÖKT OCH KLART.

Imorse hade jag, Frida och Amie möte med Charlotte som hjälpte oss att söka lite utbildningar. Kände mig helt lost från början men efter så kändes det hur bra som helst och är typ helt säker på att jag vill plugga i höst nu. Såhär ser min ansökan ut iaf:


Bara för att förklara lite kort: när jag är klar på butikschefsprogrammet har jag läst 120 hp (högskolepoäng) i företagsekonomi. För att ta en kandidatexamen i företagsekonomi måste man ha 180 hp och om jag inte minns fel nu var det så att 90 poäng måste vara företags-ekonomiska kurser. Så eftersom att jag redan läst 120 poäng i företagsekonomi kan jag läsa vilka kurser jag vill (utöver själva kandidatexamen kursen då såklart) så det är jäkligt soft!

Kommer jag in på mitt förstahandsval kommer jag att läsa heltid på SU under höstterminen och då är det 2 valbara 7,5 poängs kurser man läser och sedan skriver man kandidatupsatsen på 15 hp. Så kommer liksom börja med det jobbiga, att skriva själva kandidatupsatsen och sen till vårterminen får jag söka nya kurser så jag kommer upp i 30 hp då också. Sen när jag läst klart min sista kurs ansöker jag bara om min kandidatexamen :-) Men känns skönt att börja med det jobbigaste och sen på vårterminen läsa lite "roligare" kurser. Kommer läsa någon HR kurs då isånnafall och kanske någon inköpskurs eller nått.

Efter förstahandsvalet har jag sökt lite andra kurser som är på halvtid och distans som jag antingen kan kombinera ihop så det blir heltid (om jag inte skulle komma in på mitt förstahandsval) eller läsa enskilt ifall jag skulle få ett jobb jag verkligen vill ha, så isånnafall kan jag plugga lite på halvtid och jobba samtidigt. Så oavsett vad kommer jag plugga någonting i höst så det blir spännande :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0