VECKAN SOM GÅTT OCH TANKAR KRING ALKOHOL



En vecka sen sist, fan vad tiden går fort? Säger alltid att jag ska bli bättre på att blogga men sen rinner det ut i sanden.. så a ni får ta det som det kommer ;) Har under den senaste veckan iaf jobbat varje dag förrutom en, dock hare varit mest korta pass men ändå. 

Har kommit igång och tränat ordentligt igen vilket är nice, ska köra på hårt nu under hösten. Dricker ingen alkohol nu heller (har inte druckit sen vi var på Öland) så kommer verkligen kunna fokusera på att bygga muskler och att leva hälsosamt nu. Och angående det, jag skippar egentligen inte alkoholen för att "jag ska vara nyttig" utan är bara inte sugen på att dricka just nu. Blir jag sugen så ja, då kommer jag dricka men sålänge som jag känner som jag gör nu kommer jag inte att göra det. 

Sen är inte jag heller en sån person som sitter och dricker ett glas vin till middagen och ba fan vad gott och sen går och lägger mig. Jag har dock försökt att tycka det är "gott", när jag köpte mina nya ittala glas så brukade jag dricka rödvin i dem för det var nice liksom (jaja vet att du sitter och flinar nu älskling) och visst det är ju helt okej men det är ju godare med ett glas läsk än ett glas vin så då dricker jag hellre det. Sen är jag dessutom en sån person som vill ha mer, börjar jag dricka så vill jag FESTA!! Inte gå och lägga mig efter två glas och typ vara taggad när man står och borstar tänderna? Haha. 

Men ja så vilket fall, är helt enkelt inte sugen på hela den här festa, vakna upp, vara bakis grejen. Vill träna och må bra, allt är dessutom så mycket vad man gör det till och jag behöver inte alkohol för att ha en rolig kväll. Dock blir jag sjukt irri på folk som typ behandlar en annorlunda om man inte dricker. Typ: "aha nej vi frågade inte, vi tänkte att du kanske inte ville följa med för att du inte drack". Okej inte för att det har hänt just nu men folk är ju så. Sen om man är ute och inte dricker eller bara om man är med folk överhuvudtaget och man inte dricker så måste man ALLTID ha en "anledning" för att man inte dricker? Det är alltid den här: "dricker du inte???? VAAAAARFÖR?" Har aldrig inte fått den frågan om jag varit ute nykter, varit på middag osv. Säger bara: chill out och ta en läsk! 

Haha aja nu kom jag lite utanför det jag egentligen skulle skriva om, min vecka. Förrutom jobb och träning har jag hängt med Willan, tagit hand om paddan, städat, varit på middag hos pappa, sökt jobb osv. Igår var jag med jessipessi också. Vi hade en himla mysig kväll, köpte pizza, åt massa godis och kollade  one tree hill. Det var ju storm ute så då äre mysigt att ligga inne och kolla TV och fetta sig :-)

Men nu måste jag börja förbereda för att stänga, slutar om en halvtimme! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0