ÅRSLISTA 2014

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte till ett nytt land, annars nej, Booooring. Seriöst nått mer *nytt* måste jag väl gjort? Okej nu har jag tänkt hur länge som helst och nej, har inte gjort ett skit. 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Min första take var "jag hade inga nyårslöften" men gick tilbaka i arkivet och det hade jag ju.. haha.
 
  • Vara nyttig fram tills vi åker till Egypten. Vilket innebär ingen alkohol, godis, chips, donken etc.
    - Japp, fan vad grym jag var!! Bevisade för mig själv att allt går bara man vill.

  • Fortsätta träna regelbundet.
    - Även detta har jag hållt! Dock har jag nu under december inte tränat lika mycket, har haft mycket på jobbet (vilket verkligen inte är en okej ursäkt men att gå från att knappt jobba till heltid plus att plugga samtidigt har varit en omställning) sen har jag varit sjuk nu. Men så fort jag blir frisk ska jag komma igång igen, längtar!

  • Laga nya maträtter och få ordning på alla recept jag har och sätta in i en pärm så det blir lite ordning och reda.
    - Njaa,, haha, har väl försökt laga lite nya maträtter men mina recept ligger fortfarande i en hög.

  • Planera sommaren bättre så de inte blir som de 2 senaste somrarna att jag iprincip inte har någon semester alls.
    - Ja, hade faktiskt lite ledigt denna sommar.

  • Prommenera och vara ute mycket.
    - Ja, detta tycker jag att jag hållt relativt bra iaf.
Sammanfattningsvis höll jag alltså mina nyårslöften rätt bra!
 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Jossan :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
 
5.Vilka länder besökte du?
Egypten.
 
 
 
6. Bästa köpet?
Min iphone.
 
7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
24/3 när jag tog ut min tandställning, 31/3  när jag och älskling åkte till egypten, 27/5 när jag åkte till Skövde och gjorde framläggningen av examensarbetet. 
 
 
8. Största misstaget?
Jag vet faktiskt inte..
 
9. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hade mina närmsta vänner här och förade sen körde vi en utgång på Garbo, bra födelsedag!
 
 
 
10. Lärde du känna några nya människor?
Alla nya kollegor på Åhléns.
 
11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Hela början på detta år när jag körde min diet och sen drog till Egypten, bästa tiden på detta året helt klart! Sen när jag tog ut min tandställning, underbar känsla! När jag ätligen fick jobb på åhléns också, då blev jag glad. 
 
12. Gjorde någonting dig riktigt ledsen? 
Min ångest som kom tillbaka i sommras, eller a kom tillbaka, den finns ju alltid där. Men lät den ta över igen. Det som gör mig ännu mer ledsen är att det knappt finns någon hjälp att få. Skulle fortfarande behöva prata med någon men nej efter att ha gått hos en psykolog typ 3 ggr på vårdcentralen ansåg hon att jag var "klar", suck. Psykvården i Sverige är under all kritik. Sen när Paddan var sjuk, vilket var i samband med allt detta. Det var hemskt.

13. Vad önskar du att du gjort mer?
Levt.. alltså ibland känns det bara som att jag inte gör något roligt med mitt liv.. antingen är det mycket plugg eller mycket jobb, eller så är jag sjuk eller så orkar jag bara inte. Typ 9 av 10 kvällar detta år har jag suttit hemma och kollat TV. Visst det är jätte skönt men nu är jag sitter och skriver den här listan så känner jag mig bara så missnöjd, sen när jag sitter där och är gift och har barn vill jag inte kolla tillbaka på mitt liv och ångra att jag inte gjorde mer saker. 
 
14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat!! Alltså jag måste sluta stressa.
 
15. Hur tillbringade du julen?
Hos älsklings föräldrar, alltid lika mysigt.
 
16.  Bästa boken du läste i år?
Har inte läst någon. Eller håller på med sista boken i 50 shades of grey, den är bra.
 
17. Favoritprogram under året?
Torpederna!!! Så jäkla bra Sen har jag och älskling kollat DH också, har ju sett de innan men älskar den serien.
 
18. Vilka är de bästa minnena från året?
  • Till att börja med när jag skulle göra min sista invägnig och älskling lämnade en present och ett brev till mig, blev så himla glad då, hela den dagen var så himla underbar. Var med mamma på stan sen och fick massa fina saker till resan.
  • Hela Egypten resan, en av de bästa resor jag gjort.
  • När vi var i Kramfors, var så kul att träffa alla där upp igen.
  • Öland, var en jätte mysig vecka, det enda är att det var då jag började må dåligt och allt med paddan började så får liksom väldigt blandade känslor är jag tänker på den perioden. Men överlag var det ju en mysig vecka.
  • Alla roliga utgångar, några har jag hunnit med iaf. Bästa var spontanutgången i sommras på Garbo, riktigt kul. 
 
 
 
 
 
19. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
If i lose myself, cheerleader, stay high, problem, I'm an Albatraoz, like a drum, typ alla hoffmaestros låtar (från när vi var på Öland), länge leve vi, fakkin fin, står tillsammans osv osv finns massor!
 
20. Vad var din största framgång 2014? 
Att jag klarade skolan och fick min högskoleexamen, att jag fick jobb på åhlens samt varit igång med träningen iprincip hela året. Trodde det skulle vara mer än så, men no.
 
21. Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Hoppas på att det blir bättre.
 
22. Vad är dina planer inför 2015?
Har inte så mycket planer. Har kommit in på en HR kurs som jag ska plugga under vårtermien iaf. Sen får vi se hur det går med allt annat..
 
23. Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Stressa mindre, planera dagarna bättre OCH ha kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0