KÖTTFÄRSBIFFAR MED FETAOST

Godkväll! Sa ju att jag skulle bättra mig på recept så tänkte lägga upp ett recept som jag äter väldigt ofta nu när jag går på diet. Gjorde det första gången i början av årer tror jag, blandade bara ihop dem här sakerna (för det var det vi hade hemma) och så blev det as gott så har kört på detta rätt mycket nu och även älskling tycker att det är gott.

 
Ingredienser:
Köttfärs
Ägg
Gullök
Fetaost
Salt
Peppar
 
Gör såhär:
Nu kommer mitt "jag måttar aldrig upp" men lovar att detta recept är super enkelt så ni kommer kunna göra det på känsla. Men kan skriva på ett ungefär hur mycket jag har av allt. När jag gör till mig och Sanny så brukar jag ha ca 400 g köttfärs, ett ägg, en stor gul lök och ett paket fetaost. Eller oftast mindre fetaost, det är mycket kalorier i fetoast så om jag har ett helt paket i så blir varje biff betydligt mer onyttig så ofta har jag i mindre. DOCK så är det godare med mycket så om ni inte ska vara nyttiga så ha i ett helt paket, om ni ska vara nyttiga så ha i lite bara. Sen äre bara att salta, peppra, forma till biffar och steka. Lovar att det är sjuuuukt gott (speciellt om man har mycket fetaost i hehe). Nu äter jag bara med sallad till men annars kan man ju ha tzatsiki och klyftpotatis också eller vad man nu gillar :-)

Kommentarer
Postat av: mammi :)

MUMS ;)

2014-02-18 @ 13:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0