NYTTIGA SCONES

 

Ingredienser:
2 bananer
2 dl dinkelgröt
3 dl dinkelmjöl 
4 tsk bakpulver
2 dl kvarg
salt
 
Görsåhär:
Mosa bananen och blanda sedan ihop resterande ingredienser. Forma till valfri storlek och grädda i ugnen på 200 grader i ca 15 min. Jag gjorde 14 stycken total och om man gör de så innehåller ett bröd 85 kcal och 4,5 g protein.
 
 
Detta recept fick jag av min kära vän Tess, så de tackar man för då det var super gott. Åt till frukost imorse och måste säga att shit vad mättande det var, haha, bra grejer. 

Kommentarer
Postat av: tässs

fan va goda dom ser ut! ska oxå göra lite mindre, för jag får bara 9 st typ på dubbel sats xD

Svar: Ja gör det :D det är nice när dem är små tycker jag :-)
Sandra Olsson

2014-02-21 @ 21:34:06
Postat av: Tessan

Tänkte baka dessa någondag framöver!!
Vad är dinkelgröt för något? Står det i samma hylla som mjölet typ? :) <3

Svar: Tror det står vid havregryn och gröt, det står dinkelgröt på bara sen är det aprikoser i också så står typ dinkelgröt med aprikoser <3
Sandra Olsson

2014-02-23 @ 12:35:14
URL: http://juniatherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0