TIPS

Nu när jag är nyttig så är jag medveten om att det blivit lite mindre recept här. Har dock såå mycket recept som jag har hittat och ska göra sen när jag äter onyttiga grejer igen, så då kommer ni få sitta här och dreggla över allt gott haha. Okej nu låter det som att jag ska bli värsta fettot sen men nejdå, däremot kommer jag unna mig lite saker ibland, skulle aldrig vilja leva hela mitt liv som jag gör just nu utan att få äta godsaker.Men vilket fall så tänkte jag tipsa om en enkel, god och nyttig grej. Det var Frida som sa att hon brukade koka äpplen och ha på gröt så jag improviderade lite och fick en ihop en liten röra som blev väldigt god (måttade även när jag gjorde för en gångs skull) så nu ska ni få ett riktigt recept :D
 
 
Ingredienser:
5 äpplen (jag hade märket pink lady)
1 msk ica sötströ (det är som socker fast utan kalorier, bra grejer!!)
1/2 msk kanel
 
Gör såḧär:
Skala och dela äpplena i mindre bitar. Lägg dem i en kastrull med lite vatten i botten. Koka upp tills dem är mjuka och går att mosa. Efter så mosade jag med gaffeln och körde sedan med stavmixer men vill man ha bitar så kan man bara mosa med gaffeln. Sen är det bara att hälla i kanelen och sockret och så äre klart. Jag har haft det på gröten på morgonen nu, såå gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0