PEPP



Nej det är inte jätte kul att gå upp 7 på morgonen för att gå en timmes morgon promenad, köra styrka på eftermiddagen, äta nyttig mat och inte äta godsaker (godis is my life liksom) men vafaan, ibland måste man kämpa lite för det man vill ha.

Det där skrev jag på instagram imorse och det är verkligen så jag känner just nu, det är sjukt jobbigt men jag är så jävla inställd på att klara det här, jag ska fan hålla det här fram till Egypten. Vem ska hindra mig? Allt handlar om vilja. Älskling äter exempelvis något gott varje kväll iprincip och ja, jag blir sjukt suktad och skulle lika gärna kunna äta godis osv också men jag har ju bestämt mig för att nej jag ska inte äta någonting och då gör jag inte det. Svårare än så är det faktiskt inte. Det är samma sak med träningen, bestäm dig bara!! Sen handlar om prioriteringar: if it's important to you'll find a way if not you'll find an excuse. Så vill du verkligen någonting du finns det alltid en lösning, men om du är lite lat och inte pallar, ja då går det alltid att hitta på en ursäkt.

När vi ändå är inne på detta ämne vill jag tillägga en sjukt irriterande sak, folk som ska "gnälla på att man är nyttig". Typ: "men sluta, ta en bulle nu" eller "åh vad tråkig du är som inte dricker". Jag fattar inte det där, vad spelar det för roll för någon annan vad jag gör med min kropp? Om jag äter en banan eller en chokladbit, hur påverkar det dig? Den enda gången jag kan tycka att det faktiskt spelar roll är om det är någon som drar ner stämningen på typ en fest för att den inte dricker och bara sitter och ser sur ut. Då kan man ju tycka typ: "vafan ta en öl och slappna av förfan". Men annars tycker jag verkligen inte det har någon betydelse. Men ofta är det ju också så att dem som är sådär inte skulle palla att vara nyttiga själva så då vill dem dra ner alla andra i skiten också haha, neeeeejdå, eller? ;)

Nej men oavsett vad era mål är (det behöver inte ens ha med träning och kost att göra) så vet jag att ni kommer fixa det, allt löser sig och med lite (eller typ jävligt mycket) vilja så kan man klara av det mesta ❤️



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med om att det är trist när folk ska tjata på en när man är nyttig ;-) bra inlägg!

Svar: Ja verkligen :P
Sandra Olsson

2014-01-21 @ 09:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0