NYTTIG TONFISKLASAGNE

Har sett på bloggar att många använder sig av zucchini istället för lasagneplattor så har länge velat testa det. Istället för köttfärs körde jag på en tonfisk röra vilket blev riktigt gott. Mixade ihop lite grejer på måfå bara, man kan ju ha i det man gillar. Så om ni gillar tonfisk tycker jag verkligen att ni ska testa detta:
 
 
Ingredienser:
2 zucchini 
2 burkar tonfisk
Krossade tomater 
En stor gullök
Vitlök
Oregano
Kidneybönor
Salt & peppar
Riven ost
 
Gör såhär:
Hyvla zucchinin på längden till tunna plattor (som sedan används på samma sätt som lasagneplattor). Lägg zucchiniplattorna på hushållspapper och salta så att vätskan dras ur dem, låt ligga en halvtimme ungefär. Gör under tiden en tonfisksås (ungefär som köttfärssås så man kan använda vad man vill men detta var det som jag använde mig av iaf) med lök, vitlök, kidneybönor, krossade tomater, oregano samt salt och peppar. Låt puttra en stund och tillsätt sedan tonfisken mot slutet. I en ungsform varvar du sedan zucchiniplattor, tonfisksås med riven ost, avsluta med ost. Gratinera i ugnen ca 20-30 minuter på 225°C.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0