STÄLL DIG UPP OM DU RÅKAR FALLA, DET ÄR BARA FORTSÄTTA KNALLA

 
 
 
 

Rubriken är från en låt, SödraSidan - står tillsammans. Sa först till älskling att den var dålig men nu har jag den på repeat, typiskt mig haha. Vilket fall tyckte jag att rubriken passade till det jag ska skriva nu. 
 
I livet kommer man både att möta på med och motgångar. Imorse blev vi äntligen klara med vår b-uppsats vilket är en stor lättnad - medgång. Fick även reda på att jag inte fick ett jobb som jag verkligen ville ha - motgång. Jag skulle nu kunna sitta och deppa för att jag inte fick jobbet, tänka "vad dålig jag är" osv. Men nej det tänker jag fan inte göra, jag gjorde mitt bästa på intervjun och jag var nöjd med min insats. Räckte inte det, nej då är det så det är, synd för dem för jag vet att jag hade gjort ett bra jobb. Men det var helt enkelt inte meningen. Det är säkert inte sista gången detta händer så det gäller bara att inte försöka ta det så hårt, det är trots allt bara ett jobb.
 
Det som däremot känns lite segt är att behöva jobba på Jam Jam hela sommaren. Trivs inte där jätte bra men samtidigt har jag ändå ett jobb, jag är inte arbetslös vilket jag är tacksam för. Det som däremot är positivt med detta är att jag kommer kunna vara lite ledig nu i sommar. 
 
Så ja, när det händer något negativ måste man bara försöka gå vidare. Inte ge upp, jag vet att jag en dag kommer hitta ett bra jobb som passar mig. Om det blir till hösten eller om det blir till nästa vår, ifall jag ska plugga ett år till vet jag inte. Men jag vet att det finns en mening med allt och att allt alltid löser sig tillslut. Nu tänker jag istället vara glad över att jag äntligen är klar i skolan (om man bortser från omtentan jag kommer få i augusti) whoho! ❤️

Kommentarer
Postat av: stina

Bra skrivet Sandra :) Håller med dig helt <3

Svar: :-) <3
Sandra Olsson

2014-06-10 @ 13:56:13
Postat av: mammi

Rätt inställning min duktiga fina dotter <3

Svar: visst ;)
Sandra Olsson

2014-06-11 @ 11:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0