LITE TANKAR BARA

Sitter på tuben påväg till jobbet, ska jobba 12.00-16.00, inte jätte länge men bättre än ingenting. Har sån jävla ångest över det här med jobb, varför ska det vara så jävla svårt? Har varit på två arbetsintervjuer men ingen av de jobben har känts sådär 100-procent bra. Det första tänkte jag först skulle vara värt att testa, men efter att ha tänkt på det lite mer så nej! Dessutom gjorde jag bort mig på intervjuvn då jag fick svara på massa frågor på engelska, hemskt haha.

Den andra intervjun var jag på igår, nu vet jag inte om jag ens kommer gå vidare i rekryteringsprocessen men låt säga att jag gör det. Då är det ett helt okej jobb på ett stort företag med bra utvecklingsmöjligheter och dessutom är det heltid. Problemet är bara att det är via ett bemannings företag vilket betyder att dem tar typ halva lönen. På Jam Jam tjänar jag 120 kronor (plus OB på helgerna) i timmen idag vilket faktiskt är väldigt bra, men har fått löneförhöjning och så eftersom att jag jobbat där länge och min chef tycker jag är duktig. Skulle jag nu få det här andra jobbet skulle jag istället få 96 kronor i timmen.. skulle alltså gå ner 24 kronor i timmen och ja det är fan sjukt mycket. Allt känns bara så jävla svårt och misslyckat. Vad ska jag göra? Problemet är att jag inte kan förlita mig på Jam Jam heller, det är alltid osäkert där med tider osv. 

Den här perioden av året är ju den som de flesta människor gillar mest, det vår, sommaren är snart här osv. För mig är det typ tvärt om, alltid massa stress över jobb och skola, gillar inte denna tid. Mitt liv känns bara så jävla sämst just nu, känns som att jag bara tar fel beslut och gör fel val hela tiden. Vad var det ens för mening att plugga om jag nu ska gå ner i lön? Det ska väl vara tvärt om? Allt känns bara så jävla meningslöst. Mitt liv är typ ett stort misslyckande. Ni ba buhu stackars dig, men ja faktiskt, jag är en bra person, jag har fan kämpat hårt för allt jag har i mitt liv, tycker inte jag förtjänar att ha otur med jobb hela tiden och att känna som jag gör nu. Men livet är ju så, orättvist.

Kommentarer
Postat av: Tessan

<3 <3

Svar: <3333
Sandra Olsson

2014-05-18 @ 09:01:08
Postat av: Stina

jag håller helt och hållet med dig. Har oxå sjukt jävla otur me jobb så ja orkar inte me de ens! :( Har ångest inför sommaren som fan oxå eftersom dagis stänger å de går inte bra med sökande av nytt heller. Så vet typ hur du känner dig :(

Svar: <3<3
Sandra Olsson

2014-05-18 @ 14:43:36
Postat av: Marita Svensson

Åh Sandra du får inte tänka så. Tänk istället hur himla duktig du har varit och kämpat på med alla svåra tentor och inlämningsuppgifter. Och så får du en himla bra utbildning till slut. Men håller med man vill ju ej heller gå ner i lön utan få något för allt plugg. Men jag lovar dig du som är så himla duktig drivig och serviceinriktad kommer finna något som passar dig.Du är bara bäst hela du Sandra och ge inte upp. Lycka till Kramar.

Svar: Tack för dem fina orden Marita, det värmde <3
Sandra Olsson

2014-05-18 @ 19:07:51
Postat av: mammi :)

Söta,älskade Sandra <3 Allt kommer att ordna sig för dig!!! Så duktig som du e, nu tar vi en dag i taget<3 Nu e jag hemma igen å tar hand om dig ;)

Svar: <3<3
Sandra Olsson

2014-05-22 @ 16:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0