SJUK

Igår försökte jag intala mig hela dagen att jag inte var sjuk, men när jag åkte till kista för att köpa pellets och toapapper insåg jag att det inte var någon mening, för så fort jag gick ut mådde jag skit. Ni vet när man har feber och går ut och så blir man sådär svettig av att bara gå upp två steg för en trappa och sen är man helt sänkt när man kommer hem, japp så var det igår. Blev ingen dans med mamma vilket jag tycker var skit tråkigt, hade sett fram emot det!! :( Orkade iaf plugga en stund annars låg jag bara och vilade hela dagen.
 
Okej men nu till det jobbiga.. Gick och la mig runt tio och tror jag kollade på klockan sista gången efter ett någon gång. Efter det vaknade jag även flera gånger. Kunde verkligen inte sova för hade så ont i halsen. Och eftersom att jag vaknade flera gånger känns det som att jag inte har sovit någonting på hela natten. När min klocka ringde halv sju var jag inte ens trött för var typ redan vaken för har inte sovit ordentligt, haha fattar ni vad jag menar? Vilket fall, har ont i halsen och har lite hosta, täppt och bara tung i huvudet och resten av kroppen. Sen kan jag ju tillägga att jag har trött också, men det kanske man förstod med tanke på min utförliga beskrivning av min underbara natt (not).

Sitter iaf på bussen påväg till jobbet, japp ska jobba och vet ni varför? För om jag inte går och jobbar får jag ingen jävla ersättning. Försäkringskassan vägrar ju att betala ut ett skit så (blev sjukskriven av min läkare i somras och dem vägrade att betala någon sjukpenning till mig) och eftersom att jag går på timmar antar jag att jag inte får någon ersättning från åhlens heller. Så a har liksom inte råd att vara hemma, hade jag kunnat vara hemma med en sjuklön hade det inte funnits en chans att jag åkte till jobbet idag. Menmen bara ta en alvedon och en halstablett och se glad ut. Jobbar från 08.00-14.00 på åhlens sen ska jag till GFK 15.30 - ca 20.00. Om det blir sämre får jag ju självklart åka hem men vill verkligen inte, vill försöka jobba nu hela dagen iaf. Har speciellt sett fram emot att jobba på GFK så tänker inte gå hem i första taget. Hoppas ni mår bättre än vad jag gör och att ni får en trevlig torsdag ❤️


Kommentarer
Postat av: Tessan

Krya ❤

2014-11-06 @ 21:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0