HÄLSOSAMMA CHOKLADBOLLAR

Det var ett tag sen jag la ut något recept så tänkte dela med mig av detta. Har velat prova länge och ja, det smakar nästan som vanliga chokladbollar, hur gott som helst. Gjorde en liten egen twist på receptet jag hittade men här kommer det iaf:
 
Ingredienser:
2 dl blandade naturella nötter (köpte ICAs, men tror jag ska prova att bara ha naturella cashewnötter nästa gång)
12 färska dadlar
1 msk kokosolja
2 msk kakao
2 msk kaffe
Kokosflingor
 
Gör såhär:
Blanda nötterna tills det blir smulor (jag använde en stavmixer) och ta ur kärnorna ur dadlarna.
 
Blanda ihop dessa plus kakaon, kaffet och kokosoljan. Jag använde denna från fitnessguru:
 

Mixa tills det blir en kladdig smet, forma till bollar och rulla dem i kokosflingorna.
 
Yummie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0