FREDAG

Hallå hallå (reklamen som går på tv med han med motorsågen haha). Blev lite sugen på att blogga, då äre bra att man har en blogg höhö. Har så jäkla mycket saker med min kropp nu som är kaos, en sak som jag inte vill gå in på här (men som är sjukt jävla jobbig). Jag har ont i min armbåge från när jag ramlade för typ en månad sen. Jag kaosade min bicep när jag körde ett styrkepass med Sanny så har svårt att lyfta min arm. Sist men inte minst har jag haft problem med min hals ett tag. På min ena halsmandel blir det vita grejer plus att det blöder lite ibland, inte så de rinner blod men tar jag en tops mot halsmandeln så blir den blodig liksom. Har haft såhär i perioder i ca 2 månader men senaste veckan har jag haft blodsmak i munnen typ varje dag så tänkte att jag skulle kolla upp det så var på öppen mottagning imorse. Läkaren gjorde ett halsprov och det var tydligen någon bakterie så har fått antibiotika nu. Var massa strul först hade läkaren inte skickat receptet så fick gå hem och vänta på att Apoteket skulle smsa. Sen när jag kom dit vare Kåvepenin jag hade fått utskrivet och det är jag allergisk emot så var tvungen att gå hem igen och ringa läkaren. Struuuuuul. Två timmar senare ringde dem tillbaka och sen gick jag och hämtade tabletterna. Då får ni ha i åtanke mina andra problem jag har samtidigt haha, inte kul. Aja känns skönt att få ha gnällt av sig lite nu :D 

Annars då, är ledig i helgen, eller hade ju jobbat om de fanns jobb, tar så mycket jag får liksom. Men ska inte göra någonting. Har inte mycket pengar kvar till lön så måste spara in på så mycket som möjligt. Samma sak nästa månad, kommer typ ha lika mycket utgifter som jag får in, det är sista månaden jag ska betala till Sanny plus att jag har CSN att betala då och grejer. Men det löser sig, ska ändå jobba sjukt mycket nästa månad så kommer ändå inte kunna gå ut eller göra nått speciellt. Har ju fått ett nytt heltidsjobb, kommer jobba måndag-fredag 09.00-18.00. Sen har jag satt upp mig på två helger i rad på Åhléns så kommer jobba 18 dagar i rad där.. Jobbigt men värt att få in en ordentlig lön månaden efter iaf :D

Jag och pappa håller på att laga mat nu,  vi har köpt en majskyckling som vi lagar i ugnen med potatis och rotfrukter. Sen ska jag göra en sås på vitt vin, grädde, örter och grejer till, tror det kan bli sjukt gott. Såhär ser det ut just nu:


Nu ska jag spela soda crush! Haaaaade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0